Senaste nytt!

Har nu under de senaste två veckorna ändå gjort ganska så mycket rolig segling!
Förra helgen fick jag hoppa in och ställa upp för Andreas Josenhans och styra deras Etchell under träningen dagen innan regattan då ägaren inte kunnat komma ner innan tävlingsdagen!
Dom verkade mycket nöjda med mig och undrade om jag kunde styra för dom under deras midwinter regatta om två veckor! Men tyvärr är jag upptagen med annat den helgen...
Nu i helgen blev det istället lite Melges 20 segling! Då en dam som heter Heather Greg hade hyrt en båt för helgens regatta och behövde en proffs bestättning som kunde få in dom i båten och lära dom hur man seglar den snabbt!
Då hade hon blivit tilldelad mitt namn av Melges! Vilket för mig betyde 3 dagars segling, en träning och två regatta dagar. Hon verkade extremt nöjd med min insatts då vi med mina råd och min taktik kunde jobba oss uppåt och dom fick avsluta regattan med en 7:a vilket inte ska vara möjligt för några som aldrig tidigare seglat sport båt i det fältet!
Dom ville i alla fall anställa mig för två fler regattor (bacardi cup) vilket jag inte kan då jag själv seglar starbåt... Sen det amerikanska mästerskapet i newport i Augusti... Vilket jag själv klart ska se om jag kan få in i mitt schema då hon också lovar att genom några väldigt bra nära kontakter skaffa fram ett green card till mig!
Har lite fler gottiga nyheter att komma med i senare inlägg ;) I morgon blir det lite Starbåt segling med Stuart hebb! vi gastar varandra för att få lite seglingstid medans våra gaster är out of town!
// Philip

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0