The boat has arrived in Miami

Tro det eller ej.... Men vår Starbåt står nu parkerad framför Team Paradise trailern i Coconut grove, Miami Florida :)

Jag körde i onsdags från Miami till Brunswick, Georgia (cirka 70 mil norr om Miami) för att "plocka" upp min Starbåt som jag så vacker utryckte mig för tullen att jag skulle göra. Men dom höll inte riktigt med mig om att jag bara skulle få "plocka" upp båten.... Nej nej jag skulle först få vara lite grinig i några timmar innan dom kunde få tumen ur och låta mig hämta båten.

Men efter några 100 dollar (i konstiga och antagligen just påfunna avgifter) och lite tålmodighet kunde jag lämna Brunswick med båten på släp :) Då till nästa problem.... Det ända ljuset på trailern som funkade var mina blinkers så jag kunde bara köra tills det började mörkna men inte klaga jag för det.... Stannade i Daytona beach och tog in på ett litet mysigt motel mitt emot en fantastiskt god BBQ resturang där det för övrigt bara var väldigt trevliga och snygga kvinnliga servitriser vilket förvisso fick mig att lägga några extra dollar i dricks men det kan de ju vara värt! mamma och pappa?.... =) haha


Här har ni skönheten framför Team Paradise huvudkontor och då menar jag inte Magnus.... :P haha




// Philip

Kommentarer
Postat av: Gerhard

Bra jobbat Philip. Jag tror du var första båt i Miami av dom som seglade över Atlanten, men det skall ju en Stare vara, eller hur?...:)

2010-01-03 @ 21:44:56
URL: http://effectivesailing.blogg.se/
Postat av: benjamin

hahaha.. nice skrivet :)



gott att båten är framme!

2010-01-04 @ 17:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0