Resume

Nu har jag varit aningen lat igen och inte orkat blogga.... För om jag ska vara helt ärlig så är det sjukt tråkigt!! Men va gör man inte för att göra alla genomfrysta Svenskar avundsjuka :)

Okej.... Först var det Fort Lauderdale to Key west race vilket var otroligt roligt och lärorikt. Hade någon frågat mig i morgon om jag vill segla ett långdistans race så skulle jag säga JA direkt (Så länge de är någon sweet båt vill säga) =)

Bilder och annat kul från segligen kan man hitta på www.sailinganarchy.com

Annars hade jag en Star regatta denna helgen :) Seglade med en Engelsman under namnet Tim Banks som väger runt 90 kilo så som vanligt var vi lätta....... I lördags började det seeeegt!!! Vi hade bra båt fart och allt men under dom två första racen hade vi ett 50 graders vrid på vardera race och själv klart var vi på fel kant.... Så en myyyycket tung dag igår.

Men idag därimot gick det mycket bättre! brisen var relativt stark runt en kanske 7-10 sekund meter och vi imponerade stort på alla Amerikaner som inte trode vi skulle ha en chans i den vinden då vi både är lätta, har en äldre båt och inte helt nya segel som alla andra här verkar ha. Så regattan som igår såg ut att bli en stor flopp slutade riktigt bra med beröm av många av Starbåts seglarna trotts att inte totalresultatet blev så bra.

Här kommer en liten go musik video så alla vet hur bra jag har det just nu..

http://www.youtube.com/watch?v=dSQyvUaT7f0&feature=PlayList&p=80C0708B9F457218&playnext=1&playnext_from=PL&index=19

(Kan någon förklara för mig hur man lägger in en youtube film på bloggen istället för länken till den?)

// Philip

Kommentarer
Postat av: Benjamin

haha. gott att jag inte heller kan det sista med youtube filmer.. :)

2010-01-25 @ 20:41:58
Postat av: Markus

Gör så här: Till höger om filmen på youtube så står det: "bädda in", markera den texten som står där och kopiera.



Gå nu till ditt inlägg, tryck på knappen "html", klistra in texten där, tryck på "uppdatera" längst ner. Vipps så har du en gul ruta i inlägget som sedan blir en film när du lägger upp det.



Hur enkelt som helst!



btw... det är min klocka numera, har den istället för Sjöö & Sandström:en

2010-01-31 @ 03:23:09
URL: http://bxb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0