Nice!

Här nere leker seglings livet just nu!! Tisdag förra veckan fick jag chansen att gå ut och test segla kanske en av de fräckaste segelbåtar som gjorts 75 fots Titan. Vilket var galet fräckt twinrudder, kolfiber, Nya 3DI segel det kan helt enkelt inte bli coolare!
Styrde väl båten någon halvtimme och det känns ganska mäktigt när man kryssar i 12 knop i 6 sekundmeter. Vad som slog mig när jag seglade var att den var så galet enkel att styra... Den styrde nästan av sig själv. Det ända man behövde göra var att korrigera lite för byarna annars gjorde man inte så mycket den tuggade på av sig själv.
I alla fall så fick kaptenen på båten upp ögonen för mig och tog mina kontakt uppgifter och satte ihop mig med ett Melges 32 team (Ninkasi) som behöver en ny kategori 1 seglare då deras gamla Kat 1 seglare blivit en 3:a...
Så jag seglade med dom i torsdags och dom var riktigt nöjda med mig och kommer definitivt kontakta mig igen. Tyvärr kunde jag inte tävla med dom i helgen på Melges 32 gold cup då de lyckats låna in en annan kille redan.... Men dom skulle höra av sig efter tävlingen så vi kunde komma ihop och träna in mig helt på båten till framtida regattor!
// Philip

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0