Min nya båt?

Var en sväng förbi Fort Lauderdales boat show igår där jag faktiskt tro det eller ej hittade min nya båt.... Det ända som saknas är en sponsor som är villig att köpa den åt mig... Pappa? :)

Den var väldigt bra då dom kunde bygga en vagga i båt garage så att jag fick in två Starbåtar. Fattar ni TVÅ Starbåtar... Man vill ju gärna ha en i reserv NÄR man låt oss säga krockar med en finne. Ha ha ha!

Det är i vilket fall som helst en 193 fots Trinity yacht som jag är ute efter. En helt galet lyxig båt! Jag kan ju säga att jag inte skulle säga nej till att vara kapten på den båten... Kaptenens "hytt" eller man kanske ska kalla det lyx svit på översta våningen med cirka 3 fotsteg till arbetet är inte helt fel... Något jag skulle kunna vänja mig vid.

Det ända problemet jag kunde finna i båten är att den var för stor för att jag skulle kunna få med hela på ett kort så bilderna blev lite halvdåliga.


Den främre delen av övredäcket!


Passar mig som handen i hansken!


Här har vi skönheten... Kanske lite i största laget?


Dom kunde bygga en vagga för två Starbåtar i garage.


Jag har länge funderat på att byta ut vår gamla 115 hk som vi har på ribben mot något lite större... Jag tycker den accelerar lite dåligt när man ska dra wakeboard bakom..

Så jag hade tänkt mig något i stil med det här!


Det borde väll bli ganska lagom?


// Philip i St Petersburg (är tillbaka i Miami i morgon igen)

Kommentarer
Postat av: Anders

Trevlig båt men opraktisk. Hur skall du få in den i Nortorp, kanske om vi får muddrat klart förstås....

Sittbrunnen verkar nästan i klass med MS20, å de e ju bra, nu när man vant sig vid lite space.

2009-11-04 @ 19:05:26
Postat av: Philip

Mm lite otymplig för nortorp som hamnen ser ut nu ja.. Men när jag har råd att köpa den så tänkte jag bygga ut Nortorp över vallersvik och torsdensvik så att jag får in den.... Annars är det ju ganska praktiskt att få in två Starar i den.



Men som sagt sittbrunnen var kanske i minsta laget då jag trotts allt ändå vant mig vid ms 20:in :) :P

2009-11-05 @ 01:43:20
URL: http://effectivesailing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0