Miami resume!

Nu är jag tillbaka i kalla Sverige... Men inte allt för länge! Åker redan nästa fredag ner till Mallorca för att hyra ut vår Starbåt och vara coach åt Stuart Hebb/Mike Wolfs.

Miami var ännu en gång helt otroligt! Fick möjligheten att under nästan 3 månader segla mer eller mindre varje dag, både bra och dåliga resultat men en extremt lärorik period!
Började allt med SORC regattan fort lauterdale to Key West race där jag fick vara andra styrman efter ägaren Stuart Hebb. vi slutade på en 3dje plats i PHRT och fick line honor som första PHRT båt över mållinjen.
Seglade Miami OCR där jag och Benjamin själva kännde att vi gjorde vår bästa Starbåts regatta rent fart mässigt, taktik och starter vilket kändes grymt! Slutade tyvärr efter ett grymt dåligt sista race på en 32:dra plats men med samma poäng som Augie Diaz!
Seglade också en Melges 20 regatta där jag lärde ett nytt team att segla sportbåt... Vilket blev mycket lyckat då vi lyckades slå många duktiga team och sluta på en om jag inte minns fel 14:de plats. De jag seglade med bestämde sig för att köpa en egen melges 20 och ville boka upp mig på fler regattor! Vilket för mig kändes mycket lyckat. :)
Sen avslutade jag hela vistelsen med att segla Bacardi Cup tillsammans med Daniel Bylock som aldrig tidigare seglat starbåt. Tyvärr hade vi det svårt och lyckades tyvärr inte få till det över i huvudtaget.... Men vad ska man räkna med när man endast tränat tillsammans en gång 3 timmar innan regattan... Vi hade i alla fall en kul och trevlig regatta. Jag hoppas också att Daniel fick lite försmak för Starbåten och kommer fortsätta gasta runt på lite olika båtar!
Lite mer snaskiga nyheter kommer upp senare i veckan!
Stay in touch
Philip Carlson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0