P-star

Inte bara storbåt i Miami....!

Har också tränat en del Starbåt trotts att min egna båt inte är nere än...
Det är nämligen så bra att Stuart Hebb (ägaren av Thin Ice) också precis har börjat segla Starbåt. Vilket i hans fall betyder en helt ny P-stare och Mike Wolfs som gast (silvermedalj OS 2004).

 Då har jag också fått äran att träna en del med Mike när inte Stuart kan i hans nya P-stare som känns riktigt trevlig! Jag måste faktiskt erkänna..... Det verkar som om att Amerikanare tro det eller ej är rätt så grymma på att bygga tävlings båtar!

Båten känns riktigt snabb, grymt välbyggd och layouten är spot on! Det ända jag inte gillar med båten som egentligen inte har med mig att göra är att tillverkaren har installerat ett enkelskot system på focken vilket gör det mycket jobbigare för gasten och även för mig när jag skotar focken efter jippen eller när fockbommen sätts upp....



Lite coachning! Stuart styr, Wolfs gast

Jag har fått rodret!



Miami Downtown/brickle i bakgrunden!

// Philip


Kommentarer
Postat av: Benjamin

Så galet seglingskåt nu va!!!.. efter vad som känns som en evighet i ryss kylan

2010-12-12 @ 16:16:21
Postat av: Jag

så fult!

2011-02-25 @ 22:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0