Slutet!

Miami kommer mot sitt slut...... Var i måndags och körde upp min Starbåt till Brunswick Georgia tillsammans med Daniel Bylock som var på besök i Miami...... För att få min sista glimt av båten innan den "förhoppningsvis" kommer fram oskadd till Göteborg någon gång i början på maj...

Ganska sorgligt kändes det allt... Har inte längtat hem en dag sen jag kom hit men efter att jag lämnat av båten på fartyget känns det nästan som att jag redan borde vara hemma av någon lustig anledning? :P

Så nu laddad och klar inför min sista vecka i Miami så blir det inte bättre än att jag blir sjuk heller... Just typiskt!! Hosta och förskylning kan det bli roligare?

Men inte ger jag upp för det! I morgon ska jag hjälpa Magnus som har någon handikappad kille som ska ut och segla. Tydligen skulle där också vara någon svensk reporter och skriva reportage om oss. Kan bli skoj! Sen på söndag ska jag ut och segla med den gamle Stuart Hebb (thin ice) som hade sin 47 års födelsedag i onsdags. Vi ska tydligen bara ut och träna då han tagit fel på datumet för någon regatta. Men varför inte ta chansen när han ändå sammlat alla och få en fin tränings dag? En sväng till gulf strömmen och tillbaka är ju aldrig fel! Han har också utlovat att alla ska få styra med genakern uppe vilket kan bli skoj då vindprognosen är vindigt. Vilket i Miami betyder max 7-8 sekundmeter :P


Sista gången med båten i vattnet innan den riggades ner........ :( Jag och Daniel tog en
tur ut för att känna på det. Vilket slutade i en kort kryss läns bana mot Mark Mendelblat.
Vilket aldrig kan vara fel :P



// Philip

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0