Ok nu ligger jag lite efter....

Som sagt..... Jag är kass på att blogga!! Men i vilket fall som helst det senaste som hänt är att jag seglat en Star regatta förra helgen i typiskt Svenskt väder dvs, 12-15 sekundmeter, regn och 4 grader varmt.... hmmmm

Jag hade väldigt svårt att hitta gast då det var en massa andra tävlingar samtidigt. Så det slutade med att jag hittade en kille (han som fick Magnus att komma till USA från första början) som väger runt 79-80 kg så vi var VÄÄÄÄÄLDIGT lätta. Men men som den Svensk jag är så störde inte vädret mig över i huvudtaget. Det ända problemet var att vi var så lätta att vi inte hade en chans att hänga med dom andra båtarna på kryssen då det var väldigt kort men krabbig och jobbig sjö. Men tack vare min vana för det dåliga vädret var vi en av dom få båtarna som tog oss runt båda två racen som gick igenom och vi kunde sluta regattan på en okej 5:de placering av 14 anmälda båtar.

Nu till nästa stora grej. I morgon ska jag segla fort lauderdale to Key west race där det är 57 anmälda båtar där ibland 90 fotaren Rambler som nog dom flesta känner till. Jag ska segla på en aerodyne 38 som heter Thin Ice med Stuart Hebb som skeppare och ägare (vilken position jag kommer ha är ännu oklart :P) Man kommer kunna följa oss på en tracker som man kan finna på http://www.keywestrace.org/


(En gammal bild på båten)

// Philip

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0