En liten uppdatering :)

Nu har väll någon mer vecka gått sedan det senaste blogg inlägget... Så en liten resume över veckan som varit,

Det har blivit dåligt med Starbåts segling den senaste tiden då vi har fixat upp alla Team Paradise båtar till skick som nya igen efter alla regattorna....

Så mycket polerande och putsande har det varit men nu skiner hela flottan :)

I torsdags och fredags coachade jag en melges 20 inför deras regatta som var denna helgen vilket blev mycket uppskattat.  Ägaren till båten har redan bestämt sig för att använda mina kunskaper när dom kommer ner för nästa regatta  :) Han hade förövrigt också anställt Andrew Cambel (han som Magnus gastade för på vm i Varberg) att gasta honom under regattan som var.

Sen i lördags seglade jag själv en regatta tillsammans med Stuart Hebb på hans aerodine 38 thin ice. Samma båt som jag seglade på under fort laturdale to key west race.

det var en liten enklare regatta utanför coconut grove där det tyvärr inte blev någon vidare vind.... Det var kanon väder med strålande sol och kanske närmare 30 grader varmt. Men vinden svek oss och bara gav puffar på högst 5 knop vilket vår båt har väldigt svårt i då båten är så bred att den har svårt att få upp farten under dom läta kryss bogarna... Så jag vet bara att vi inte vann men har ingen aning vart vi plaserade oss totalt i fältet :( Men det var en trevligt segling med trevligt folk och fint väder i alla fall :)

Nu håller jag på och packar inför att åka till New York på torsdag för att heja fram årets Rolex yachtman of the year Bora Gulari.  bäst av allt få chansen att besöka New York yacht club för första gången vilket jag hört ska vara en helt otrolig yacht club med gamla modelbåtar och historier över allt. Själv klart ska det bli coolt att besöka New York för första gången med :) Kameran kommer också vara med mig i högsta hugg under Rolex eventet! så vänta på många goa bilder!


Yacht clubben





// Philip

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0