E-jolle JEM i Italien


Emma Oljelund 3:a Hanna Ericsson 10:a Philip Carlson 3:a Julia Gross 6:a

Jag lämnade Starbåten för ett litet tag och drog ner till Como (Italien) för att segla JEM i E-jolle.

Väl nere bjöd det på 3 välbehövliga träningsdagar för att komma in i E-jollen igen efter allt Starbåts seglande. Sjön bjöd på dom väntade förhållandena under träningsdagarna på en cirka 5-8 meter sydligt med mycket trixiga vrid.

Men som med alla andra tävlingar stämmer så klart inte första dagens förhållanden med träningsdagarnas. Utan bjöd istället på en mycket svagare bris på cirka 2-4 meter men fortfarande från syd.

Att det var snurriga förhållanden visade sig snabbt då jag gjort en 16 och 20 första dagen men ändå låg 11 på regattan.
Men vinden kom tillbaka till 2:a dagen men med fortsatt svårlästa vrid och höll i sig ganska likt resten av veckan.

Men jag fortsatte att segla stadigt och plaserade mig runt 10 på nästan alla race villket jag var ganska så själv om att göra tackvare dom luriga förhållandena och steg då snabbt i resultat listan och kunde avsluta regattan på en 3:de plats.

Jag vill också tacka coacherna Lucas örn och Per Gustafsson som gjorde ett exemplariskt jobb för mig och resten av det svenska teamet nere i Como

Ses på tjörn runt

Philip Carlson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0